Osoba do kontaktu: Ernest Pietroński na naszym forum znany jako EMP-TURBO.
Cóż, w naszym ukochanym kraju za tego typu usługi bierze się banda partaczy, w związku z tym opinia o zakładach regenerujących turbosprężarki jest nie najlepsza, a wręcz fatalna. W związku z tym trafienie na zakład który zrobi to dobrze, a turbosprężarka nie odfrunie, jest bardzo trudne. Sam jeszcze do niedawna podchodziłem bardzo nieufnie do tego typu usług, ale wiadomo że kto nie ryzykuje. . . Po przeczytaniu kilku opinii na forum napisałem do Wrocławia i okazało się że trafiłem w 10!
Erni to bardzo kontaktowa, sympatyczna osoba z profesjonalnym podejściem do tematu. W ciągu kilku dni przygotował turbosprężarkę którą następnie wysłał do mnie. Wraz zamówionym towarem otrzymujemy komplet uszczelek do wymiany, kartę gwarancyjną na zakupiony produkt, a także instrukcję montażu turbosprężarki. Co ważne układy wirujące są doważane przy prędkości 180.000 obr/min (czyli więcej niż przewiduje producent). wraz z każdą zakupioną turbosprężarką dostajemy certyfikat na takową operację - to bardzo ważny element całej operacji. Dzięki niej turbosprężarka nie wykazuje drgań - działa cicho i długo. Nie muszę chyba dodawać iż turbawy w BKD są bardzo liche, więc zgon takowej to tylko kwestia czasu. Nowa turbosprężarka to koszt ok. 3.000 PLN brutto (więc tak naprawdę niemało). Moja została wymieniona przy przebiegu 101 kkm, a powodem były ciągle powracające notlaufy. Po odesłaniu mojej turbosprężarki Erni napisał " Co do Twojej turbiny to ogólnie wyglądała ładnie ,poza zamuloną już geometrią oraz dość sporym niewyważeniem wirnika" Po montażu nowej turbway skończyły się wszystkie puchacze, sowy, gwizdy itp.
Więc opinia że "jak turbosprężarka to tylko nowa" nie ma już więcej bytu (choć do niedawna sam tak uważałem).
A no i oczywiście cena baaaaardzo ale to baaaardzo przyzowita. Od nas z forum turbo z EMP brał jeszcze zdaje się cysterniarz, m. in. jego opinia skłoniła mnie do skorzystania z usług firmy z Wrocławia.
Jednym słowem pełna profeska, za bardzo rozsądne pieniądze. Polecam usługi tejże firmy z czystym sumieniem.
Gdybyście chcieli o coś jeszcze zapytać, to prosze o info na PRV żeby nie zaśmiecać wątku. A najlepiej napisać bezpośrednio do Erniego,
Dzida, przywracasz moją wiarę w ludzi ! Warto propagować takie firmy tym bardziej, że temat regeneracji faktycznie ma u nas złą prasę...
Szacun za fachowe podejście do tematu, umiejętności i wiedzę.
P.S. Wrzuć info za np. rok jak tam suszareczka się sprawuje.
Edit:
Ale potknięcia też się zdarzają jak widać chyba...
Ale potknięcia też się zdarzają jak widać chyba...
"Kto jest bez winy niechaj pierwszy rzuci kamień. . . ."
BTW Turbosprężarka montowana/demontowana przez Roberta (robekcool). Po około 1.000 km przyjechałem do niego ponownie. Sprawdził czy nie ma żadnych wycieków, przedmuchów, czy nic się nie obluzowało itp.
Wszystko pięknie bangla, serdeczne podziękowania dla obydwu Panów.
Pomęczyłem Ernesta o ofertę dla nas wszystkich i wydaje mi się że mamy coś interesującego:
Cena wyjściowa za turbosprężarkę z fabrycznie nowym układem wirującym (wirnik,kompresor) wynosi 1030 zł , a naprawa bez wymiany układu wirującego wynosi 800 zł (wyściowa ).
Dla OCP ceny są : 950 PLN w przypadku wymiany ukłądu wirująceo ,lub 720 PLN w przypadku naprawy podstawowej.
Zmienna geometria zrobiona porządnie (nie czyszczona szczoteczką drucianą ) to koszt 350 PLN wraz z testem na wyważenie układu wirującego z dołączonym certyfikatem .
Wszystkie szczegóły oraz zakres potencjalnej naprawy uzgadniamy najlepiej mailem bezpośrednio z Ernestem : [email protected]
Ale potknięcia też się zdarzają jak widać chyba...
a doczytałeś do końca :?: z wypowiedzi poszkodowanego wynika jasno, iż wstawiał suszarkę do uszkodzonego silnika :lol:, nie sprawdzając na nowym i tak jak pisze EMP po wstawieniu nowej gruszki też trzeba a raczej należy regulować czyli powrócił do sytuacji wyjściowej. A ile jest roboty aby dobrze ustawić gruszkę po wymianie przekonałem się na własnej skórze rękoma Roberta :lol: który się dwoił i troił aby było super :wink:. Zresztą sam przyznał- do regeneracji turbiny nie mam zastrzeżeń. A wyregulować trzeba zawsze do silnika bynajmniej tak myślę.
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Fajnie, szkoda że nie szukałem tak długo jak Ty :P, bo miałbym z 1,5k w kieszeni, pytanie ile wytrzyma takie turbo, ja byłbym już super zadowolony jak 80k km, czyli 50% tego co nowe fabrycznie. Gdzieś na forum opisywałem jak wyczyściłem samemu turbo, ale z biegiem czasu nie polecam :P, bo właśnie to zlikwidowało notlaufy, ale zaczęło się gwizdanie i wtedy padł wybór na nową, obstawiam, że jakbym dał ja profesjonalnie do wyczyszczenia, to zapewne nie byłoby notlaufów, brak gwizdów i oszczędności... :diabelski_usmiech
Szkoda, że nie dopytałeś na jakich częściach to robią, bo na pewno nie na garetta.
Życzę, żebyś nie musiał się wpisywać do tego wątku :P
pytanie ile wytrzyma takie turbo, ja byłbym już super zadowolony jak 80k km, czyli 50% tego co nowe fabrycznie.
natash, nowe turbo kosztuje 3 kPLN. Ja za naprawę zapłaciłem trochę więcej niż 10% tej kwoty, więc nawet jak mi wytrzyma połowę dystansu tego co do tej pory, to i tak jestem do przodu o naprawdę grubą kasę. . .
Zamieszczone przez natash
Szkoda, że nie dopytałeś na jakich częściach to robią, bo na pewno nie na garetta.
To wyślij maila, nic nie stoi na przeszkodzie. A dyskusja o Garrecie była już na tym forum. Przestali sprzedawać zestawy naprawcze do VNT bo podobno nie naprawia się takich turbin. . . .Pazerne skurwysyny i tyle.
Mało tego, napiszę jeszcze jedną ciekawostkę. W związku z tym iż współpracuję z firmą która ma zakład produkcyjny na Węgrzech, poprzez pewne koneksje "mam dojście" do fabryki BorgWarner. Próbowałem oficjalnie za pomocą ludzi współpracujących z nimi, zakupić nową turbosprężarkę prosto z fabryki. . . .
Taki, że zaprosili mnie do ASO samochodu który posiadam. Nie będę wklejał całej korespondencji z nimi w barbarzyńskim języku. W związku z tym miałem dodatkową motywację do znalezienia kogoś kumatego/z głową od turbosprężarek. Dzięki Ci Erni jeszcze raz.
Dzida, a teraz widzę ceny w topicu, bardzo przyzwoite
Jak mi suszar padnie to wyślę do Wrocka zapewne.
niepotrzebnie wysłałem pw do Ciebie, ale na resztę pytań możesz mi odesłać odp jak chcesz :P
Tak. Pisząc o potknięciu miałem na myśli właśnie terminy i trochę długotrwałe wysyłki. Ale jeśli to jednostkowy przypadek to nie ma o co kruszyć kopii. Bezawaryjności kolegom życzę.
Osobiście po wielu mailach, telefonach i godzinach spędzonych na różnych forach kupiłem nową... Ale przy okazji...większą :diabelski_usmiech
Oto mój filmik z "karetą, sową" proszę o opinie czy to już zbliżający się koniec turbiny.
Bo nie wiem czy robić czy czekać aż padnie, niektórzy piszą że tak mają od dłuższego czasu i nic nie pada. http://s745.photobucket.c...nt=MVI_3570.mp4
Kolejna suszarka wymieniona przez EMP.
Stara dojechała 221tkm i o dziwo rumuńska bez jako takich luzów tylko unieruchomiona część gorąca.
Na tą chwile zrobione 500km i cisza oby tak dalej.
Jesteśmy już na Facebooku ..........jeśli korzystacie z tego portalu to możecie polubić naszą stronkę i przegladać codziennie aktualności naszej firmy oraz nowinki z zakresu naprawy turbosprężarek oraz inne infirmacje dotyczące motoryzacji .
Niestety użytkownik [email protected] ,zamontował turbosprężarkę do wadliwego silnika .Nie ma fizycznej możliwości ,aby po naszej naprawie ,turbosprężarka doważana na prędkości 180,000, tyś .obr/min przy ciśnieni 4,5 bara ,puszczała jakikolwiek olej do układu dolotowego przy sprawnym silniku !!!
Człowiek ten jest całkowiecie pozbawiony wiedzy na temat współpracy silnika z turbosprężarką jak również pozbawiony wiedzy jest jego warsztat ,w którym obsługuje swój samochód .
Jak się zresztą okazało ,przysłana w ramach gwarancji turbosprężarka miała ściągane wcześniej obudowy (żeliwną i aluminiową ) ,z tego powodu wygięto delikatnie wirnik turbosprężarki , co spowodowało jego rozważenie ,ale co zabawne ,nie w takim stopniu ,aby turbosprężarka miała jakiekolwiek wycieki oleju . Uszkodzony był równiez nakiełek na wirniku od strony zimnej ,przy kole kompresora .
Reasumując człowiek o nicku [email protected] to typowy prostak ,o czym świadczy ton w piśmie skierowanym do nas ,jak również oszust nie mający zielonego pojęcia o tym co pisze . W związku z tym ,że z powodu swojej głupoty , oczernia naszą firmę na forum ,nie posiadając żadnych podstaw ,będą wyciągnięte z tego powodu konskwencje prawne , ponieważ nie możemy pozwolić sobie na "szarganie " naszego imienia na forum publicznym w przypadku kiedy taki człowiek pisze takie bzdury ........
Wszystko jasne.
Moja nadal śmiga chociaż mało jeżdżę 7tkm ale ztcw to Kedziora wymieniana w tym samym czasie też ma się nieźle i pewno ponad 10tkm zrobione.Obie w Bkd
Strona w końcu ruszyła .......nigdy nie było czasu jej zrobić ...nie jest jeszcze skończona ,ale niebawem będzie doprowadzona do perfekcji zapraszamy do oglądania .......
Z wielką przyjemnością piszę słowa uznania dla firmy EMP-TURBO . W pełni profesjonalne podejście do klienta, po rozmowie telefonicznej i ustaleniu szczegółów turbina na drugi dzień u mnie. Jak z jakością napiszę za kilka tysięcy kilometrów, na chwilę obecną jednak nic nie świszcze nie gwiżdże a ładuje całkiem ładnie. Pozdrawiam.
Komentarz